Eile õhtul asetati Pärnu uue silla 140-meetrine ja ligi 1200 tonni kaaluv teraskaar jões asuvatele jõesammastele, kaldal valmis ehitatud võrkkaarkonstruktsiooni transportimine üle Pärnu jõe kestis neli päeva. Sillakoridori piirkonnas avatakse veeliiklus täna õhtul.
„Sel moel, selliseid raskusi, veel vähem üle jõe meie piirkonnas varem liigutatud ei ole. Liikusime sentimeetri haaval, kolme päevaga kokku 260 meetri pikkuse teekonna. Kõik läks plaanipäraselt, varasemate arvutuste kohaselt,“ märkis Infortari gruppi kuuluva inseneri- ja ehitusettevõtte INF Infra OÜ juhatuse liige Robert Sinikas.
Pärnu jõe kaldal kokku pandud kaarsild transporditi esmaspäeval iseliikuvate transportööridega pealesõidusilla peale ja võeti konstruktsioon üle pargastele. Teisipäeval ja kolmapäeval sõidutati silla konstruktsioon jõesammaste kohale, kus neljapäeval sild tungraudade abiga oma lõplikule asukohale langetati.
Pärnu linnavalitsus ja Infortari gruppi kuuluvad inseneri- ja ehitusettevõtted INF Infra OÜ ja AS EG Ehitus sõlmisid Pärnu uue silla projekteerimis- ja ehituslepingu möödunud aasta mais. Tänaseks on valminud sillasambad ja pealisehituse konstruktsioonid ning enamus maapealsetest rajatistest. Keskmiselt töötab objektil sada inimest, projektiga on seotud üle kuuesaja inimese ja 80 alltöövõtu ettevõtte. Sild on plaanis avada suve alguseks, 21. juunil 2025.